Assessment in Academia. The good, the bad and the ugly

Paul Kelter

Resumen


The use of assessment tools in academia is increasing at a torrid pace. The most important factor in this stunning increase in assessment is the desire for accountability during difficult economic times. In particular: administrators need to prove to a skeptical public that tax dollars are being spent wisely; individual department faculty need to justify their own budgets; employers want to know that the graduates they hire have the content, thinking and people skills that are required by corporations; and federal, state and private granting organizations want to know that their grant money is being put to good use. This paper will discuss the audiences for assessment and the types of tools that are now a normal part of our faculty responsibilities in the United States. The special focuses will be on considering how we distinguish good teaching from bad teaching, what U.S. universities are doing, and can do, to deal with bad teachers, and how I deal with these issues in my own classroom.

Texto completo:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2004.2.66197

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Educación Química (ISSN 0187-893X y ISSNe 1870-8404 en línea), año 31 núm. 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Certificado de Licitud de Contenido Nº 4088. Certificado de Licitud de Título Nº5310, ambos con expediente Nº1/432‘‘90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano Nº0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden euquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.