A Pedagogical Process for the Students who Investigate Social Movements and Institutions in the Postgraduate Program of Latin American Studies

Main Article Content

Alicia E. Eguiluz de Antuñano

Abstract

My main aim in this article is to lay out how in the classroom the instrumental experience each student possesses is revalued and oriented towards the development of a plan to analyze basic concepts. The procedure employed at the beginning of the exercise is a face-to-face dialogue so that everyone can implement instruments and use categories and concepts that suit the research objective. The author proposes a hypothesis that the better each individual understands the potential of each instrument, the greater their effectiveness in the use of time will be and the sooner they will finish their studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Eguiluz de Antuñano, A. E. (2017). A Pedagogical Process for the Students who Investigate Social Movements and Institutions in the Postgraduate Program of Latin American Studies. De Raíz Diversa. Revista Especializada En Estudios Latinoamericanos, 3(6), 81–113. https://doi.org/10.22201/ppela.24487988e.2016.6.58427
Author Biography

Alicia E. Eguiluz de Antuñano, Profesora en la maestría en la División de Estudios de Posgrado de la FCPyS

Licenciada en Sociología por la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales (FCPyS) de la UNAM; Obtuvo un Diploma en Planeación del Desarrollo Urbano por el University College, London; Maestría en Estudios Económicos y Sociales por la Universidad de Manchester, Inglaterra y el doctorado en Sociología, por la FCPyS. Actualmente es profesora en la maestría en la División de Estudios de Posgrado de la FCPyS, impartiendo seminarios de Graduación dentro del Área de Estudios Políticos y Sociales y de Profundización en teoría y metodología avanzada para el Programa de Posgrado en Estudios Latinoamericanos. Ha participado como ponente en encuentros académicos nacionales e internacionales y publicado artículos en revistas especializadas así como en libros colectivos. Sus intereses de investigación se centran en los movimientos sociales, la educación, el género y la multiculturalidad, con especial referencia a los pueblos originarios de Milpa Alta, Distrito Federal.