FROM THE LEARNING TO GLOBALIZATION: THE INFLUENCE OF THE MARKET AND INSTITUTIONS ON CHINESE MULTINATIONALS
Contenido principal del artículo
Resumen
Conventional economic literature about foreign direct investment (FDI) has typified multinational companies’ strategic behavior through the prism of the theory of the firm. However, FDI from developing economies has revealed the existence of multinationals whose behavior differs from that forecast by conventional theories due to the intervention of government institutions, such as in the case of China. Taking this into consideration, through conventional and institutional theories, this article attempts to reveal the factors that have influenced Chinese multinationals’ strategic behavior since the 1978 economic reforms until today.
Detalles del artículo
Cómo citar
Avendaño Miranda, L. L. (2019). FROM THE LEARNING TO GLOBALIZATION: THE INFLUENCE OF THE MARKET AND INSTITUTIONS ON CHINESE MULTINATIONALS. Investigación Económica, 72(285). Recuperado a partir de https://revistas.unam.mx/index.php/rie/article/view/50488
Citas en Dimensions Service
Los autores que publiquen en esta revista acceden a las siguientes condiciones:
a) Los autores retienen los derechos de copia (copyright) y ceden a la revista el derecho de primera publicación, con el trabajo asimismo bajo la licencia Creative Commons Attribution License que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que hagan referencia al autor o autores del trabajo y a su publicación en esta revista.
b) Los autores son libres de realizar otros acuerdos contractuales para la distribución no exclusiva del artículo que publiquen en esta revista (como puede ser incluirlo en una colección institucional o publicarlo en un libro), siempre que indiquen claramente la publicación original del trabajo en esta revista.