La construcción de la imagen y la credibilidad en la política mexicana actual

Main Article Content

Guillermina Baena Paz
Sergio Montero Olivares

Abstract

Never before image and credibility have acquired such an importance for the political administration as in the case of the present mexican government, It is because the image resolves into preconceived notions the emotional wish of what a symbol-leader or government are. Thus the improvement of the image's construction will pave the road for creating more credibility and therefore enlarging the space for governing.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Baena Paz, G., & Montero Olivares, S. (2015). La construcción de la imagen y la credibilidad en la política mexicana actual. Revista Mexicana De Ciencias Políticas Y Sociales, 40(162). https://doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.1995.162.49667

Citas en Dimensions Service

References

Arvizu, Juan, “La erre se resistió; no pudo Zedillo decir: ¡vamos a ganarrr!”, en El Universal, 2 de agosto de 1994, p. 21.

Baena Paz, Guillermina, Montero Olivares, Sergio, La comunicación en el trabajo comunitario, México, Ed. Pax, 1990.

Berrio, Jordi, Teoría social de la persuasión, Barcelona, Ed. Mitre, 1983.

Billorou, Oscar, Introducción a la publicidad, Buenos Aires, Ed. Ateneo, 1990.

Cirigliano, Gustavo, Relaciones Públicas, Buenos Aires, Ed. Hvmanitas, 1990.

Davara Rodríguez, Francisco, “Los paradigmas de la comunicación”, en Davara et al, Introducción a los medios de comunicación, Madrid, Ediciones Paulinas, 1990.

Duran, Alfonso, Psicología de la publicidad y de la venta, Barcelona, Ed. Ceac, 1989.

Duranding, Guy, La mentira en la propaganda política y en la publicidad, Barcelona, Paidós, 1990.

Fernández Ponte, Fausto, “Asimetrías”, en El Financiero, abril de 1994, p. 49.

Ferrer, Eulalio, Por el ancho mundo de la propaganda política, México, EUFESA, 1975.

León, José Luis, Persuasión de masas. Psicología y efectos de las comunicaciones sociopolíticas y comerciales, Madrid, Eds. Deusto, s.f.

Lerbinger, Otto, Diseños para una comunicación persuasiva, México, Ed. El Manual Moderno, 1979.

Lipset, Seymour Martin, El hombre político. Las bases sociales de la política, México, Ed. Rei, 1993.

Manheim, Jarol B., La política por dentro, México, Eds. Gamika, 1986.

Reardon, Kathleen, La persuasión en la comunicación, Barcelona, Paidós, 1983.

Sánchez, Jesús, “Ernesto Zedillo proclama su aspiración: ser el presidente de los ‘pobres mexicanos’”, en El Financiero, 21 de abril de 1994, p. 54.

Vance Packard, Las formas ocultas de la propaganda, Buenos Aires, Ed. Sudamericana, 1977.

Zecchetto, Victorino, Comunicación y actitud crítica, Buenos Aires, Ediciones Paulinas, 1986.