Popular culture and electoral propaganda in Rio Grande do Norte (Brazil): An analysis in the discursive and folkcomunational perspective

Main Article Content

Maria Érica De Oliveira Lima
John Willian Lopes
Juliana Hermenegildo da Silva

Abstract

This study investigates the maid political-electoral strategy in the campaign for the majoritarian elections of 2014 by candidate for governor of state of Rio Grande do Norte (Brazil), Robinson Faria (PSD). This strategy, seize representative symbolic aspects of daily life in popular culture of the brazilian Northeast, crystallizing in the form of popular message the political message in electoral propaganda, camouflaged by aspects of humor and spontaneity. We delimit the corpus to two electoral programs aired on TV during the first round of the election and we consider to substantiation the theoretical-methodological perspectives of french Discourse Analysis (AD) and Folkcommunication.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
De Oliveira Lima, M. Érica, Willian Lopes, J., & da Silva, J. H. (2018). Popular culture and electoral propaganda in Rio Grande do Norte (Brazil): An analysis in the discursive and folkcomunational perspective. De Raíz Diversa. Revista Especializada En Estudios Latinoamericanos, 4(7), 59–75. https://doi.org/10.22201/ppela.24487988e.2017.7.63981

Citas en Dimensions Service

Author Biographies

Maria Érica De Oliveira Lima, Universidad Federal do Ceará

Profesora Asociada de Periodismo y del Programa de posgraduación en Comunicación Universidad Federal do Ceará. Doctor en Comunicación Social, umesp, Sao Paulo UFP, Oporto, Portugal como miembro del Programa AlBan. Investigador en el área de Cultura Periodismo y las industrias culturales, la comunicación popular y grupos de medios. Autora de libros, capítulos y artículos. Coordinadora de eventos nacionales e internacionales.

John Willian Lopes, Universidad Federal de Rio Grande do Norte Programa

Maestro en estudios de los medios de Postgrado (PPgEM) por la Universidad Federal de Rio Grande do Norte Programa. Licenciado en Comunicación Social - Publicidad de la misma institución. Integra el Grupo de Investigación en Comunicación y Medios de Comunicación (Pragma / UFRN / CNPq) y Comunicación, Cultura y Medios.

Juliana Hermenegildo da Silva, Universidad Federal de Rio Grande do Norte

Maestra en Estudios de los medios del Postgrado (PPgEM) por la Universidad Federal de Rio Grande do Norte. Licenciada en Comunicación Social – (2009). Experto en Teoría de la Comunicación e Imagen (2012) por la Universidad Federal do Ceará.