La necesaria construcción de nuevos espacios educativos en América Latina: el proyecto político-educativo de las Escuelas Integrales de Michoacán en México como una alternativa posible

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Arturo Bonilla Posadas

Abstract

In this article, the political-educational project of the comprehensive schools of Michoacán is presented as a possible alternative in resistance, since as a result of the pandemic, the failure of neoliberal education has been evidenced, by increasing the gaps of inequality and exclusion. of the poorest sectors, due to the lack of digital platforms in the most remote places. In the current educational context and the need to build new educational spaces, it is pertinent to look again at the Latin American educational traditions: historically reconfigure the different proposals issued by the educational actors themselves, as well as the pedagogical proposals of the educators, with this it can contribute in to a large extent to restore the social fabric of public education, hit hard by the imposition of neoliberal reforms.

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How to Cite
Bonilla Posadas, A. (2024). La necesaria construcción de nuevos espacios educativos en América Latina: el proyecto político-educativo de las Escuelas Integrales de Michoacán en México como una alternativa posible. De Raíz Diversa. Revista Especializada En Estudios Latinoamericanos, 10(18), 71–89. https://doi.org/10.22201/ppela.24487988e.2022.18.87587
Author Biography

Arturo Bonilla Posadas, Candidato a doctor en Estudios Latinoamericanos por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM).

Candidato a doctor en Estudios Latinoamericanos por la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Maestro en Estudios Latinoamericanos por la misma Universidad. Licenciado en Sociología de la Educación por la Universidad Pedagógica Nacional (UPN), Unidad Ajusco. Líneas de investigación: Política educativa y movimientos por la educación en América Latina.

 

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