Esfuerzos colectivos y ayuda mutua en la incorporación de mujeres a los estudios universitarios

Main Article Content

Gloria Celia Carreño Alvarado

Abstract

After the establishment of the University in 1910, it was implied the prerogative that women had to participate, receiving vocational training. The incorporation process was not easy, but a minority accepted the challenge to open the door to a process of women’s education; in this difficult way there were several experiences of solidarity, support and care by the University. With in the creation of a Women’s Department would provide care to young female students and provided a building “Student House” hosted by the Association of University Women

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Carreño Alvarado, G. C. (2018). Esfuerzos colectivos y ayuda mutua en la incorporación de mujeres a los estudios universitarios. HistoriAgenda, 3(33), 128–137. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/64651
Author Biography

Gloria Celia Carreño Alvarado, Universidad Nacional Autónoma de México, Archivo Histórico y Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Sur

Licenciada en Historia por la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, pasante de maestría en Historia de México por la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM; Técnica Académica adscrita al Archivo Histórico de la UNAM, profesora de asignatura en el CCH Sur para la Opción Técnica: Sistemas para el Manejo de la Información Documental. Ha publicado libros: El Colegio de Santa Rosa Ma. de Valladolid 1743-1810. Universidad Michoacana. Morelia, 1979. 205 p.p.; Pasaporte a la esperanza, Comunidad Ashkenazí de México, Colección Generaciones Judías en México, vol. I, México, 1993.; Gloria Carreño- Celia Zack de Zukerman, El Convenio Ilusorio. Refugiados polacos de guerra en México, 1943-1947. Comunidad Ashkenazí de México-Conacyt, México, 1998, 340 p.p. entre otros, así como artículos en revistas especializadas y de difusión