The Conquest Process Through a Personal Teaching Experience. A Proposal.

Main Article Content

Mariel A. Robles Valadez

Abstract

In this article, the author shares an experience based on a didactic proposal designed and applied two years ago with the History of Mexico. I students from group 369 of the evening shift at CCH-Vallejo. This proposal seeks to address the Conquest process using primary and secondary historical sources, bringing students closer to the procedure and reflection that historians use to understand and explain a historical process as necessary, controversial, and significant as the Conquest of Mexico Tenochtitlan.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Robles Valadez, M. A. . (2024). The Conquest Process Through a Personal Teaching Experience. A Proposal. HistoriAgenda, 4(46), 60–67. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/88110
Author Biography

Mariel A. Robles Valadez, Colegio de Ciencias y Humanidades (CCH), Plantel Vallejo

Licenciada en Historia por la Facultad de Filosofía y Letras (FFYL) de la UNAM y maestra en Docencia para la Educación Media Superior (madems-Historia) por la misma institución. Trabajó como ayudante de investigación con Alejandra Ezeta Bagnis para la elaboración de su tesis doctoral en la Universidad de Georgetown, y con Pedro Salmerón en la investigación del libro Los carrancistas: la historia nunca contada del victorioso Ejército del Noreste (Planeta, 2010). Colaboró en el Proyecto Zócalo 1910, un paseo Virtual, para Conaculta y ha participado en proyectos para la Red Universitaria de Aprendizaje (RUA) y la Dirección General de Evaluación Educativa (DGEE) de la UNAM. Actualmente imparte las asignaturas de Historia de México y Teoría de la Historia del Colegio de Ciencias y Humanidades.