Inclusive Language, Damage to the Language?

Main Article Content

GLORIA CELIA CARREÑO ALVARADO

Abstract

This essay was prepared from a discussion with a team of teachers within the framework of the Teaching Induction Course taught at ENES-UNAM, Morelia. From a news item published in the press about the restriction in France on the use of inclusive language in teaching, the discussion arose, motivated by the teacher Claudia Evarista Mateos, as to whether the use of inclusive language was correct and feasible in our classrooms. This was our position as teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
CARREÑO ALVARADO, G. C. . (2024). Inclusive Language, Damage to the Language?. HistoriAgenda, 4(46), 94–103. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/88112
Author Biography

GLORIA CELIA CARREÑO ALVARADO, Archivo Histórico de la UNAM

Es licenciada en Historia por la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo (UMSNH) y maestra en Historia de México por la Facultad de Filosofía y Letras (FFYL) de la UNAM. Es docente del plantel Sur del Colegio de Ciencias y Humanidades, donde imparte la opción técnica Sistemas para el Manejo de la Información Documental. Es académica adscrita al Archivo Histórico del Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación (IISUE) de la UNAM. Es autora de tres libros y coautora de cinco. Ha publicado más de un centenar de artículos de investigación, de difusión de la historia, archivística y capítulos de libros.