THE GAME AS DIDACTICS TO OPTIMIZE LEARNING

Main Article Content

Itzel Georgina Meneses Ochoa

Abstract

Using games as a didactic strategy in the teaching-learning process promotes the acquisition of knowledge in a fun way, allowing students to experience satisfaction and enjoyment while learning. However, its use must be accompanied by adequate teacher planning that meets the desired objectives so that it makes sense in the students’ learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Meneses Ochoa, I. G. (2024). THE GAME AS DIDACTICS TO OPTIMIZE LEARNING . HistoriAgenda, 4(48), 114–119. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/89028

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Itzel Georgina Meneses Ochoa, Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Oriente

Es bióloga egresada de la Facultad de Ciencias, cuenta con una maestría en Ciencias Biológicas por la UNAM. Actualmente, se desempeña como profesora de Carrera Asociada “C” de Tiempo Completo en el plantel Oriente del CCH, donde imparte la asignatura de Biología. Ha impartido cursos tanto para alumnos como para profesores y ha acreditado diversos diplomados de formación docente. Además, forma parte de los programas institucionales de Asesoría y Tutoría.