Reestructuración del Bachillerato Universitario a Distancia de la UAEMéx
Main Article Content
Abstract
The Universidad Autonoma del Estado de Mexico (UAEMéx) has restructured the curriculum of its Distance Learning Baccalaureate (CBUaD 2024) for the 2024-2025 school year. This update is based on the evaluation of the previous curriculum (CBUaD 2012) and the need to align with the UAEMéx Baccalaureate Curriculum 2024 and the Common Curricular Framework for Upper Secondary Education (MCCEMS). The new CBUaD 2024 is based on a pedagogical approach that favors student-centered learning, learning oriented to individual and collaborative action, and the use of teaching strategies such as flipped learning, service-learning, and mobile learning. In addition, technological resources such as e-books and virtual laboratories are incorporated into SEDUCA and Microsoft Teams.
Article Details
Citas en Dimensions Service
References
Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey [ITESM]. (2024). Glosario de Innovación Educativa 2024. Observatorio del Instituto para el Futuro de la Educación, Instituto para el Futuro de la Educación (IFE), Vicerrectoría de Investigación y Transferencia de Tecnología del Tecnológico de Monterrey. https://observatorio.tec.mx/wp-content/uploads/2024/06/E-Book_Glosario-2024_V6.pdf
Universidad Autónoma del Estado de México. (2024). Currículo del Bachillerato Universitario 2024. Gaceta Universitaria. Dirección de Estudios de Nivel Medio Superior.
Universidad Autónoma del Estado de México. (2024). Currículo del Bachillerato Universitario a Distancia 2024. Dirección de Estudios de Nivel Medio Superior y Dirección de Educación Continua y Digital.
Sistema de Educación Media Superior [SEMS]. (2022) Fundamentos del Marco Curricular Común de Educación Media Superior. https://educacionmediasuperior.sep.gob.mx/work/models/sems/Resource/13516/1/images/FundamentosDelMCCEMS.pdf
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.