Descending auction of jobs. Effect of equal access to higher education in the determination of wages to professionals

Main Article Content

Miguel Ángel Sámano Rodríguez
Eunice Leticia Taboada Ibarra

Abstract

This paper analyzes the combined impact of universal higher education and the efficiency of educational outcomes (as goals to get equal access to higher education) on wage determination for graduates with higher education. For the purpose of this study, a descending auction model is used to show that expanding coverage rates and higher education completion rates, without ensuring quality and relevance of the curriculum and without generating enough jobs, adversely affects the results expected for having a higher education degree, when “everybody” has one.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sámano Rodríguez, M. Ángel, & Taboada Ibarra, E. L. (2017). Descending auction of jobs. Effect of equal access to higher education in the determination of wages to professionals. Entreciencias: Diálogos En La Sociedad Del Conocimiento, 4(11). https://doi.org/10.21933/J.EDSC.2016.11.189

Citas en Dimensions Service

Author Biographies

Miguel Ángel Sámano Rodríguez, Universidad Autónoma Metropolitana - Azcapotzalco

Doctor en Ciencias Económicas. Profesor – investigador de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco. Sus líneas de investigación son: política pública (educación superior), teoría de incentivos y subastas, economía matemática, neuroeconomía.

Eunice Leticia Taboada Ibarra, Universidad Autónoma Metropolitana - Azcapotzalco

Doctora en Ciencias Económicas. Profesora – investigadora de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco. Líneas de investigación: política pública (educación superior e innovación), teoría de la empresa, relaciones interorganizacionales.