THE COLLEGE OF SCIENCES AND HUMANITIES, AN ACCOUNT OF THE CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF (POS)COVID-19

Main Article Content

Angélica Pérez Ordaz

Abstract

Covid-19 brought about essential changes in social life, particularly in schools at any educational level. In the College of Sciences and Humanities (CCH), without forgetting the critical issues related to the problem of the digital gap for both students and teachers, among the opportunities it paradoxically offers us are the empowerment of the role of teachers, a leap in digital skills and the revaluation of the school as an essential pillar in the construction and welfare of any society, because it is an irreplaceable space for training and socialization, of values (ethical, philosophical, cultural, among others) on which collective coexistence rests.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pérez Ordaz, A. (2024). THE COLLEGE OF SCIENCES AND HUMANITIES, AN ACCOUNT OF THE CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF (POS)COVID-19. Eutopía, 15(39), 95–99. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88326
Author Biography

Angélica Pérez Ordaz, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Es doctora en Ciencias Políticas y Sociales por la UNAM, tiene posdoctorados en Milán, Italia, en el ámbito de la educación y en Regímenes Políticos Comparados por la Universidad de Colorado (UCCS), la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP) y la Academia Internacional de Ciencias Políticas y Administrativas (IAPAS). Es profesora de Carrera en el plantel Sur del CCH. La doctora ha obtenido importantes premios y distinciones dentro y fuera de la Universidad. Ha participado como asistente y/o ponente en múltiples cursos, diplomados, seminarios, coloquios, conferencias, congresos. Es autora y coautora en diversas publicaciones nacionales e internacionales y de artículos de divulgación en revistas académicas.