REFORM AND CURRICULAR CHANGE FOR ALTERNATIVE TEACHING IN UPPER SECONDARY EDUCATION

Main Article Content

Luis Felipe Badillo Islas

Abstract

In this paper, some issues related to curricular change are discussed as an axis to achieve the transformations required in the teaching and learning processes at the high school level. The scope and limitations of generating change, the possibilities of transformation, the process of curricular change, and its implementation are reviewed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Badillo Islas, L. F. (2024). REFORM AND CURRICULAR CHANGE FOR ALTERNATIVE TEACHING IN UPPER SECONDARY EDUCATION. Eutopía, 15(39), 100–105. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88327
Author Biography

Luis Felipe Badillo Islas, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Es licenciado en Sociología, maestro en Metodología de la Ciencia y doctor en Ciencias por el Instituto Politécnico Nacional (IPN), y con estudios de doctorado en Ciencias Sociales por la Universidad Autónoma Metro politana (UAM). Actualmente se desempeña como profesor de Tiempo Completo Titular “C” en el plantel Oriente del Colegio de Ciencias y Humanidades. Ha realizado labores de docencia e investigación en los niveles medio, medio superior y superior.