An Educational Model thatSeeks Autonomy

Main Article Content

Beatriz Escobar Cristiani
Ma. Concepción Morales Corona

Abstract

The article analyses the way ICT in the classroom can be brought together with the educational model of cch. The text emphasizes how development of autonomy must be a central issue when using ICT. It recognizes the fact that ICT have modified the way teaching-learning process is structured, but at the same time, it highlights that using them does not guarantee students’ autonomy. Therefore, the article reflects on the elements that can contribute to the development of authentic learning using ICT.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Escobar Cristiani, B., & Morales Corona, M. C. (2024). An Educational Model thatSeeks Autonomy. Eutopía, 10(27), 15–22. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88677

Citas en Dimensions Service

Author Biographies

Beatriz Escobar Cristiani, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Relaciones Internacionales por la FCPyS de la UNAM. Maestra y Doctora en Estudios de Asia y África por El Colegio de México. Profesora adscrita al Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Sur, donde imparte la materia de Francés.

Ma. Concepción Morales Corona, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Lenguas Modernas en Francés por la Universidad Autónoma de Querétaro. Maestra en Ciencias del Lenguaje en la Escuela Nacional de Antropología e Historia. Profesora adscrita al Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Sur.