A Journey Through HighSchool Digital Reading Texto

Main Article Content

Judith Orozco Abad

Abstract

Away from the discussion on the superiority of printed versus digital reading, this article dwells on the characteristics of the latter. At the same time, it offers High School teachers guidance in the recognition of the essential tools that enable an increase in the quality of reading comprehension and whose purpose is turning students into analytical digital readers. We take as a point of departure results coming from a general bibliography, as well as those coming from an investigation conducted on Colegio de Ciencias y Humanidades students.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Orozco Abad, J. (2024). A Journey Through HighSchool Digital Reading Texto. Eutopía, 10(27), 23–32. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88678

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Judith Orozco Abad, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Lengua y Literaturas Hispánicas y maestra en Letras por la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM. Profesora de Carrera Titular “C”, de Tiempo Completo, en el Área de Talleres de Lenguaje y Comunica-ción del Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Sur. Ha publicado materiales didácticos arbitrados, artículos sobre la enseñanza de la lengua y la literatura, y narrativa mexicana. Ha impartido numerosos cursos para la formación docente. Ha dirigido tesis de licenciatura y posgrado. Asimismo, ha sido integrante de diversos cuerpos colegiados en la UNAM.