Teaching Needs Through ICT to Documentary Researchin High School

Main Article Content

Reyna Cristal Díaz Salgado
Mariel Alejandra Robles Valadez

Abstract

This text presents three educational needs that, from our perspecti-ve and based on different specialists, should be taught in classrooms through ICT, in order to improve the documentary research that stu-dents do in high school. These are: searching for information online, evaluating search results and criticality. We mention some proposals to work in the classroom precisely.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Díaz Salgado, R. C., & Robles Valadez, M. A. (2024). Teaching Needs Through ICT to Documentary Researchin High School. Eutopía, 10(27), 73–78. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88684

Citas en Dimensions Service

Author Biographies

Reyna Cristal Díaz Salgado, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Maestra en Docencia para la Educación Media Superior en Español, por la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM. Autora de los libros Español 6. Mis competencias crecen y Nuevo manual para hablar mejor de la editorial Algarabía. Profesora adscrita al Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Vallejo, donde imparte las asignaturas de Taller de Lectura, Redacción e Iniciación a la Investigación Documental I a IV.

Mariel Alejandra Robles Valadez, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Historia por la Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM y maestra en Docencia para la Educa-ción Media Superior (MADEMS-Historia) por la misma institución. Profesora adscrita al Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Vallejo, donde imparte las asignaturas de Historia de México I y II y Teoría de la Historia I y II.