Digital Environments in the Classroom: Induction to the Library

Main Article Content

Luis Arturo Méndez Reyes

Abstract

In this paper I present two ways to exercise the informa-tional skills of students and teachers, in the classrooms. On the one hand, through a digital environment for induction to the Guillermo Haro Barraza library of the cch, Oriente. On the other hand, through an induction to the impressive baggage of access to information from the Dirección Gene-ral de Bibliotecas of the unam. We start from the idea that to develop this type of abilities in tcollage, it is essential to enter the global system of information, called knowledge society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Méndez Reyes, L. A. (2024). Digital Environments in the Classroom: Induction to the Library. Eutopía, 10(27), 97–104. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88687

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Luis Arturo Méndez Reyes, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciado en Sociología, maestro y doctor en Administración Pública por la UNAM. Realizó una estancia posdoctoral en la Maestría en Ciencias de la Educación en la Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. Profesor de Asignatura de Administración I y II en el Colegio de Ciencias y Humanidades, Plantel Oriente y Técnico Académico Titular “C” de Tiempo Completo en la Biblioteca Guillermo Haro del mismo plantel. Ha impartido clases en la Facultad de Ciencias Políticas y Sociales de la UNAM, y en la Maestría del Instituto de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo.