La narratividad en la enseñanza de la Historia

Main Article Content

Ohtli Lisardo Enríquez González

Abstract

In this writing is intended to raise awareness the reader on the need to restate the History education in High School from the narrative forms identified by the North American Hayden White in the historiography dicourse of the XIXth century. The above mentioned alternative tries to help the work in the classroom centring on the teaching work and its reflection on the signicance of the History.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Enríquez González, O. L. (2016). La narratividad en la enseñanza de la Historia. HistoriAgenda, (31). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57059
Author Biography

Ohtli Lisardo Enríquez González

Licenciado en Historia por la Universidad Veracruzana, Maestro en Historia y Etnohistoria por la Escuela Nacional de Antropología e Historia. Se ha desempeñado como profesor en los niveles de Educación Básica, Media Superior y Licenciatura. Ha escrito diversos artículos sobre historia cultural en el Estado de Veracruz.