La Antropología como disciplina didáctica

Main Article Content

Raúl Horacio Fernández Linares

Abstract

This article reflects about Anthropology as a discipline for the classroom. This consists in a disciplinary code, that implies a socio-historic dimension, a relative autonomy, and a certain durability of the knowledge acquired in the classroom context. As a consequence it involves teachers as much as students, who create new meanings in everyday activities inside the classroom in an school context. 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fernández Linares, R. H. (2016). La Antropología como disciplina didáctica. HistoriAgenda, (31). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57064
Author Biography

Raúl Horacio Fernández Linares

Maestro en Educación Media Superior (Campo Historia) y Doctor en Antropología por la Universidad Nacional Autónoma de México. Medalla Alfonso Caso por sus estudios de doctorado en Antropología 2012. Profesor de las materias de Antropología e Historia en el Colegio de Ciencias y Humanidades. Tutor y profesor del posgrado en Antropología de la UNAM. <Antropo507@yahoo.com.mx>