Aprender historia a través de la educación cívica. Un estudio de caso en la licenciatura en Ciencias de la Comunicación en la UABC

Main Article Content

Luis Carlos López Ulloa

Abstract

The undergraduate program in Communication Sciences at the Autonomous University of Baja California stresses that the student will be competent “to infer the problems of social reality inhabited”. To comply with it, for the period August-December 2014, two strategies for citizen activation in order to incorporate the students’ interest in public matters discussed at its closest proximity is incorporated: the council of Tijuana. The results of an assessment of these activities are presented and getting feedback from students about the impact they had on their formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
López Ulloa, L. C. (2016). Aprender historia a través de la educación cívica. Un estudio de caso en la licenciatura en Ciencias de la Comunicación en la UABC. HistoriAgenda, (31). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57069
Author Biography

Luis Carlos López Ulloa

Profesor de tiempo completo adscrito a la licenciatura en historia dentro de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales de la Universidad Autónoma de Baja California. Actualmente realiza una investigación en torno a las características de las comunidades formadas dentro de los partidos políticos en Baja California.