Hacia una ciudad educadora El carácter pedagógico de la Carta de la Ciudad de México por el Derecho a la Ciudad

Main Article Content

Miguel Ángel Ramírez Zaragoza

Abstract

This article has the main objective to describe and analyze recent social construction of claim and right to the city in the City of Mexico as a right pointing to the need for a city to a dignified life for its inhabitants. The right to the city involves the strengthening of democratic citizenship through knowledge and exercise of rights and fulfillment of obligations, hence it is suggested that the Charter of the City of Mexico for the Right to the City (2010), -as a political tool- may contribute pedagogically to young people know their rights and to build an educating city.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ramírez Zaragoza, M. Ángel. (2016). Hacia una ciudad educadora El carácter pedagógico de la Carta de la Ciudad de México por el Derecho a la Ciudad. HistoriAgenda, (31). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57070
Author Biography

Miguel Ángel Ramírez Zaragoza

Doctor en Sociología por la UAM-A, maestro en Estudios Sociales (especialidad en Procesos Políticos) por la UAM-I y licenciado en Ciencia Política por la FCPyS-UNAM. Actualmente es Becario del Programa de Becas Posdoctorales de la UNAM, en el Instituto de Investigaciones Sociales. Contacto: mramirez@mail.politicas.unam.mx.