Consideraciones sobre la didáctica de la historiografía para la Educación Media Superior

Main Article Content

Eduardo Manuel Gómez Morales

Abstract

Research in history teaching is a research, teaching and dissemination involving

complex concrete study of educational proposals, disciplinary considerations and

different phenomena of educational thought in school communities and institutions.

The teaching of history in the bachelor’s degree from UNAM investigated

merits, to explain what is meant as an educational project and to analyze observed

problems and provide answers from a teaching of historiography to professionalize

research and teaching in upper secondary education in Mexico.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Gómez Morales, E. M. (2016). Consideraciones sobre la didáctica de la historiografía para la Educación Media Superior. HistoriAgenda, (32). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57083

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Eduardo Manuel Gómez Morales

Maestro en Docencia para la Educación Media Superior (Historia) y licenciado en Historia por la Facultad de Filosofía y Letras, UNAM. Colaboración en diversos proyectos junto a profesores-investigadores en instituciones de educación superior y el Sistema Nacional de Investigación (SNI-CONACYT). Experiencia en investigación histórica en archivos, bibliotecas especializadas y repositorios documentales. Docencia en asignaturas de Historia, Ciencias Sociales y Humanidades.