La enseñanza de la historia en la formación de sujetos críticos

Main Article Content

Lilly Darinka Ramos Arciniega

Abstract

This article aims to reflect on the potentiality of History to help Young people to develop a critical thinking. It also explores the role of history teacher in this issue. The text includes some advices to build spaces for dialogue and certain resources that can be used in class.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ramos Arciniega, L. D. (2016). La enseñanza de la historia en la formación de sujetos críticos. HistoriAgenda, (32). Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/historiagenda/article/view/57086
Author Biography

Lilly Darinka Ramos Arciniega

Pasante en psicología por la Facultad de Estudios Superiores Zaragoza de la UNAM, cursa la licenciatura en historia en la Escuela Nacional de Antropología e Historia. Colaboró como coautora en un capítulo del libro Alimentación en México, ensayos de antropología e historia y obtuvo el segundo lugar en el concurso de reseñas de la Revista Cuicuilco.