Public policy for the higher education and labor market distortion of university graduates

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Miguel Ángel Sámano Rodríguez
Eunice Leticia Taboada Ibarra

Abstract

Public policies always aim to benefit people, but their results are not always positive because unexpected consequences emerge.
In this paper the unexpected results associated to the massive higher education and terminal efficiency policies are analyzed. These policies impact the job market in graduated workers. It was found that this situation could be negative, reducing the rewards of having a hundred percent people with higher education.

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How to Cite
Sámano Rodríguez, M. Ángel, & Taboada Ibarra, E. L. (2014). Public policy for the higher education and labor market distortion of university graduates. Entreciencias: Diálogos En La Sociedad Del Conocimiento, 2(3). https://doi.org/10.21933/J.EDSC.2014.03.056

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Author Biographies

Miguel Ángel Sámano Rodríguez, Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco

Doctor en Ciencias Económicas. Profesor-investigador del Departamento de Economía de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco. Líneas de investigación: teoría de incentivos (diseño de mecanismos de supervisión y regulación); neuroeconomía (racionalidad, teoría de la decisión individual y teoría del conflicto); y, análisis de la innovación (efectos no esperados en las instituciones y no linealidad).

Eunice Leticia Taboada Ibarra, Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco

Doctora en Ciencias Económicas. Profesora-investigadora del Departamento de Economía de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco. Líneas de investigación: teoría de la empresa; relaciones interorganizacionales; y, estudios sectoriales y regionales.