The Teaching of Art from a Phenomenological Hermeneutic Perspective

Main Article Content

Andrea Gallardo Ocampo

Abstract

The present article seeks to show the importance of philosophy in the approach to the teaching of art, specifically from the phenomenological hermeneutic perspective. Thinking about art from this perspective implies not only understanding the work itself, but also what enables it to be and, therefore, understood in the world. Thus, thinking about art does imply approaching with an understanding of otherness and informing ourselves not only from a historical perspective, but also with the human condition and emotions that it entails as well.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Gallardo Ocampo, A. (2024). The Teaching of Art from a Phenomenological Hermeneutic Perspective. Eutopía, 10(26), 85–91. Retrieved from https://revistas.unam.mx/index.php/eutopia/article/view/88768

Citas en Dimensions Service

Author Biography

Andrea Gallardo Ocampo, Colegio de Ciencias y Humanidades, UNAM

Licenciada en Ciencias de la Comunicación con especialidad en Comunicación Política y maestra en Estudios Políticos y Sociales por la UNAM. Realizó una estancia de investigación en el marco del Máster Universitario de Estudios Avanzados de Filosofía de la Universidad de Salamanca, España. Ha publicado varios capítulos de libros bajo dictamen y artículos en revistas arbitradas, así mismo ha participado como ponente en congresos tanto nacionales como internacionales. Actualmente es estudiante de la especialidad en Museografía Práctica en el Instituto Cultural Helénico.