• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 33 No. 4 (2022)

DOI: https://doi.org/10.22201/10.22201/fq.18708404e.2022.4.0

Published: 2022-10-19

Editorial

La contextualización como un elemento inherente de la didáctica inclusiva

Aurora Ramos Mejía

1-2

PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Didáctica de la Química

La argumentación y cambio químico en el aula multigrado

Andrea Villegas Monsalve, Diana Marcela Ocampo Serna, Francisco Javier Ruiz Ortega

37-48

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Preconstrucción de un videojuego para análisis dimensional

Alexander Mejia Camacho, Juan Santacruz, Julio Romero

49-64

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Adaptación de la Tabla Periódica al Náhuatl: Una propuesta para la enseñanza e inclusión

Angélica Flores López, Benito Sosa Martínez, José Miguel Méndez Alonso, Rafael Catarino Centeno, Erwin García Hernández

65-85

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

The notion of “theoretical model” in chemistry education: representation and role of the periodic system

Yefrin Ariza

97-110

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Egg boxes and spheres as a didactic tool in explanation of the Aufbau principle

Alejandro Soto-Ospina, Lina Marcela Castro

111-122

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Understanding the 3D Approach (Disciplinary core ideas (DCI’s), Crosscutting concepts (CCC’s) and Science and engineering practices (SEP’s)): A Teaching Proposal for Chemistry

Rocío Karina Valera Flores, Kira Padilla Martínez

123-142

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

El Retablo de la Independencia: Mexican artwork honoring Andrés Manuel del Río and Fausto Delhuyar

Gabriel Pinto Cañón

143-155

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Classroom experiments to demonstrate the phenomena of fluorescence, phosphorescence and chemiluminescence

Álvaro Andrés Amaya Vesga, Raúl Armando Gómez Tarazona, Yeisson Ricardo Mendoza Castellanos, Astrid Carolina Carvajal Grimaldos

156-168

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

The development of fuels a learning context for the teaching of chemistry

Sandra Milena Cipamocha

169-178

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HMTL (Español (España)) XML (Español (España))

TIC y educación química

¿Qué impulsa a los docentes a participar en actividades científicas no formales?

Jorge Martín-García, María Eugenia Dies Álvarez

179-191

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

The history and philosophy of chemistry in the initial training of chemistry teachers

Mario Roberto Quintanilla Gatica, Henry Giovany Cabrera Castillo, Jecsan Zambrano

192-205

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Comunicación

Fundamentos y analogías para entender mejor la espectroscopía de RMN

Mariel Anahí García González, Ernesto Sánchez Mendonza, Noemí Herminia Waksman Minsky, Alma L Saucedo

3-13

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

An Arduino based electroanalysis kit and its use in low cost laboratories

Aurora Ramos Mejía, Alfredo de Jesús Hernández-Martínez

14-26

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Masks during COVID-19 times

Ana Nelly Bautista Flores, Mayra Millán Godínez, Demetrio Flores Pineda, Lourdes Vital López

27-36

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España)) XML (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.