• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 34 (2023): Número especial. Química y Alimentos

DOI: https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.4

Published: 2023-09-04

Editorial

La importancia de la Educación Alimentaria en la enseñanza de la Química

Damian Lampert, Silvia Porro

1-2

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Química de alimentos

Experimental approach for teaching and learning the Maillard reaction in food chemistry

Daniela E. Igartúa, Paula Sceni
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Geography as metascience/metaknowledge for addressing food issues in high school and in scientific-technological university careers

Damian Lampert, Ludmila Cortizas
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Experience of teaching right of proper nutrition and consumer defense in a chemistry university career

Leandro Aníbal Crivaro
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Importance of the gender perspective in teaching the social determinations of food security and sovereignty. From the visibility of the working conditions of women in the Buenos Aires farms that produce fruits and vegetables to the development of educational materials

Claudia Arango; Silvia Porro; Damian Lampert
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Food competences: an inside look at smoothie-type blended vegetable preparations

María Silvina Reyes , Charito Vignatti, María Elida Pirovani
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Diet, yerba mate chemistry and health

Rocío García Lázaro
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

The industrial chemistry of dry dog ​​and cat food

Damian Lampert
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

A transit from Food Chemophobia to Food Chemophilia

Agustín López Munguía
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

The cornfield and food in Mexico

Alejandra García Franco, Alma Adrianna Gómez Galindo
PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.