• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
ISSN: 0187-893X ISSN-e: En trámite
  • Register
  • Login
Educación Química
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Focus and scope
    • Special Issues
    • Periodicity
    • Open Access Policy
    • Digital preservation policy
    • Code of ethics
    • Copyright
    • Transfer of rights
    • Authorship and attribution policy
    • Privacy Statement
    • Management of ethical conflicts
    • Retractions and corrections
  • Editorial process
    • Editorial process
    • Review Guidelines
    • Commitment to COPE recommendations
    • Free publication and reading of articles
    • Financing
  • Submissions
    • Submissions
    • Sections
    • Citation
    • Plagiarism prevention
  • Indexed in
    • Biblat
    • Capes
    • Latindex Catalog 2.0
    • CRMCyT-CONACYT
    • Dialnet
    • ERIHPLUS
    • IRESIE
    • MIAR
    • Periódica
    • Scielo México
    • Scimago Journal & Country Rank
    • Scopus
  • Editorial Team
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 35 (2024): Número especial. Ciencia, Tecnología y Sociedad en la enseñanza de la Química

DOI: https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2024.

Published: 2024-09-30

Editorial

Ciencia, Tecnología y Sociedad en la enseñanza de la Química

José Antonio Chamizo, Alvaro Chrispino

1-2

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Didáctica de la Química

Problem-solving methodology from an STS perspective: a proposal for the teaching of electrochemistry

Bruna de Brito de Souza Canali, Marisa Longo, Daniel das Chagas de Azevedo Ribeiro, Camila Greff Passos

3-17

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

TIC y educación química

The STS approach in Chilean science education: a school textbook analysis of science for citizenship

Cristian Merino Rubilar, Jaime Solis, Gabriela Pacheco, Catalina Iturbe-Sarunić, Franklin Manrique, Mailing Rivera, Roxana Jara

18-39

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Mapping of the Brazilian theses and articles about Chemistry teaching in STS teaching through social network analysis

Juliana Barreto Brandão, Júlia Damazio Bouzon, Tais Conceição dos Santos, Alvaro Chrispino

40-55

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Comunicación

From concept to context. Tradition and innovation in the didactics of chemistry (1950-2000)

Luis Moreno Martínez

56-67

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

¿Cómo se mide?

Bruno Latour’s perspective on STS studies

Alejandra Lopez Carrillo

68-87

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Chemical education in the Anthropocene

Amparo Vilches, Daniel Gil Pérez

88-108

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Chemistry Teaching: challenges from a feminist studies perspective on the philosophy of sciences

Xenia Rueda, Juan Carlos García Cruz

109-123

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Sciences, Technologies, and Societies. The New Mexican School

Alejandra García Franco, José Antonio Chamizo, Rosa María Catalá Rodes

124-146

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Chemical education from an inclusive CTS perspective

Gerson de Souza Mól, Roseane Freitas Fernandes

147-162

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Relatos de experiencia

Structuring a style of thinking in a group of teachers in service from the approach to psychoactive substances as a socio-scientific issue

Blanca Rodríguez Hernández, Leonardo Fabio Martínez Pérez

163-180

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Science and Society: A window to the CTS vision in the socio-humanistic training of the courses of the Faculty of Chemistry, UNAM

Rolando Javier Bernal-Perez, José-Ramón Orrantia Cavazos, Luis-Miguel Trejo Candelas, Luis Avelino Sánchez Graillet

181-201

PDF (Español (España)) ePub (Español (España)) HTML (Español (España))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Make a Submission

Impact

SCImago Journal & Country Rank

 

redes sociales

               

Keywords

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Share on

Educación Química (ISSN 0187-893X e ISSNe 1870-8404 en línea), año 36, número 4. Se edita trimestralmente en la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Ciudad Universitaria, Del. Coyoacán, 04510, México, D.F. Tel: 5556224800, Ext. 86660. Certificado de Licitud de Contenido N.º 4088. Certificado de Licitud de Título N.º 5310, ambos con expediente N.º 1/432’’90’’/672 de la Secretaría de Gobernación. Número de Reserva 04-2002-060413390600-102 de la Secretaría de Gobernación. Registro del Servicio Postal Mexicano N.º 0790791, características 220461124. La revista se encuentra registrada y sus artículos aparecen indexados en el Chemical Abstracts, bajo el coden eduquim, en Scopus, de Elsevier y en latindex. Se autoriza la reproducción de los materiales citando la fuente (Título clave abreviado: Educ. Quím.). Analizada en la base de datos especializada en educación iberoamericana iresie (Índice de Revistas de Educación Superior e Investigación Educativa) http://www.iisue.unam.mx/iresie. Los artículos firmados son responsabilidad de su autor.

Sitio implementado por el equipo de la Subdirección de Revistas Académicas y Publicaciones Digitales de la Dirección General de Publicaciones y Fomento Editorial de la UNAM sobre la plataforma OJS3/PKP.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.